torsdag 14 februari 2013

Utveckling av idé (Förändring i det offentliga rummet)

Veckans uppgift var att utveckla vår (eller någon annans) idé kring förändring i det offentliga rummet.
Jag valde att spåna vidare på min egen ide (och lite av många andras) Som handlade om vad en komplimang, kram eller andra ljusglimtar i vardagen kan göra för en människa.

Jag har tecknat, redigerat, photoshoppat och sedan skapat två små filmer om hur det både känns i kroppen och syns på en människa när man får en komplimang. Hur man blir varm i hjärtat och hur man med hjälp av snälla små ord kan få en människa kan stråla av färg och självförtroende.


http://www.youtube.com/watch?v=cjY-cKFr0Us&feature=youtube_gdata



http://www.youtube.com/watch?v=n6yOa1vdEYM&feature=youtube_gdata




4 kommentarer:

  1. Härliga bilder du målar, allt blir så mycket positivare när dem får i sig färg.

    SvaraRadera
  2. härligt Elin, kul att se hur du utvecklat på din förra idé

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att dina presentationer ser välgjorda ut och jag tycker verkligen att du lyckas förmedla färgens budskap i den andra filmen, i alla fall för mig som älskar färg. Den första filmen belyser det fysiska faktum att vi mår bra av komplimanger:

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att dina svartvitröda färger är kanon, kontrasterna blir så bra, plus att jag gillar din stil, helt enkelt:-)

    SvaraRadera