fredag 19 april 2013

Veckoreflektion v.16

Den här veckan har jag försökt samla ihop mina idéer. Jag gjorde en board på bästa pinterest (alla som inte har det borde verkligen testa att "pinna". Det är himmelriket om man är som mig, galen i att skriva "to do" listor men på pinterest kan jag ta det ett steg längre.. jag kan göra mina listor, kom ihåg, inspiration och massa annat i form av bilder. Bääääst osv.)

Jag gjorde iallafall en inspirations board som jag kan titta på när jag vill göra något av alla mina idéer. Utifrån den har jag testat på lite olika saker, kollage med hjälp av enbart tidnings/bokpapper, kollage med blandade tekniker, paper cutting mm. Mitt projekt börjar få nått slags tema (utöver Exit). Min bok som jag började klottra i är änsålänge med i alla mina små verk vilket gör att dom liksom hör i hop på något sätt. Det gillar jag.

Jag tycker det är kul att hålla på med tidningspapper och liknande på det här sättet, väldigt befriande på något sätt för jag behöver liksom inte snåla, inte tänka på att spara på de fina dyra pappret och pennorna, jag har massa material att ta ifrån (tur att vi inte slängt vår pappersåtervinning på ett bra tag) så jag kan riva, klippa och klistra hur mycket jag vill. Väldigt roligt helt enkelt!

Idag fick jag även nytt material av snälla Agneta som jag ska fortsätta att arbeta med. Och inte vilket som helst utan två fina fina tidningar från 1949. Jag kommer fundera noga på vad jag ska göra med dessa.. De känns så värdefulla på något sätt, för fina för att bara börja riva sönder utan en bra tanke bakom.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar