lördag 23 februari 2013

Veckoreflektion v.8

Den här veckan har jag gått på utställningar och museum. (Här kan se se vilka utställningar jag har sett)

Jag har kommit på att jag trivs bästa att gå själv och kolla på utställningar. Detta tror jag beror på att jag tröttnar fort om det inte faller mig i smaken och då vill jag verkligen inte slösa en sekund till med att stå och titta på den här fula tavlan. Samtidigt som jag tycker det är kul att ha någon med mig.

Sen tror jag att det också kan bero på att jag  inte riktigt klarar av när det blir för seriöst och folk börjar analysera konstnärliga saker hit och dit. Något som sitter i från gymnasietiden tror jag då jag hade lärare som mer än gärna förlorade sig helt i ett konstverk och kunde fullständigt analysera sönder saker och ting. (BLÄ!) Något jag behöver öva på antar jag. Att det inte är farligt att vara lite pretentiöst i bland.

Veckans höjdpunkt var helt klart utställningen av foton på Världskulturmuseet "A Day". Den borde alla se tycker jag. En riktig tankeställare och ett bra sätt att få förståelse för andra människor. Riktigt bra helt enkelt.

Jag har även kommit fram till att jag borde gå och se mer utställningar.
Det är ett så sjukt bra sätt att spendera några timmar på stan.

Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar